13 October 2010

Vrei sa-ti gasesti rapid un job bine platit?

Angajeaza-te in vanzari! Permanent pe site-urile de recrutare sunt mii de anunturi care cauta oameni de vanzari. Iar multe firme vor mai mult de un reprezentant comercial. Niciun alt domeniu nu are disponibile in prezent atatea locuri de munca. Prin urmare, sansele sa-ti gasesti pe aceasta piata un job sunt foarte mari.

Compania Manpower a efectuat recent un sondaj in randul angajatorilor romani pentru a afla care sunt cei mai doriti angajati. Rezultatele indica faptul ca agentii de vanzari se situeaza pe pozitia a 3-a in topul celor mai solicitati angajati de catre companiile romanesti.

Poate ca pana acum nu te-ai gandit ca ai putea sa lucrezi in vanzari. Sau ai o minima experienta in domeniul vanzarilor si deja te gandesti sa renunti pentru ca nu e pentru tine job-ul acesta. Iata de ce te invit acum sa descoperi avantajele de care te poti bucura daca alegi sa lucrezi in vanzari.

„Sunt eu insa facut pentru a lucra in vanzari?” Daca aceasta este intrebarea care te framanta, da-mi voie sa-ti raspund raspicat ca, DA, poti sa lucrezi cu succes in vanzari daca:

>> esti sociabil, iti place sa stai de vorba cu oamenii  si nu ti-e teama sa interactionezi cu necunoscuti;

>> te caracterizeaza optimismul si dorinta de a reusi.

In rest, succesul unui om de vanzari vine din pregatirea sa teoretica (carti si traininguri de specialitate), dar mai ales din experienta sa profesionala si de viata.

Stiu, stiu ca-ti vine greu sa crezi lucrurile acestea dupa ce ai avut de-a face cu vanzatori care nu stiu sa zambeasca si habar nu au sa stea de vorba cu oamenii, cu o atitudine negativa si manifestand o indiferenta incredibila fata de tine si fata de clienti in general.

Te cred ca exista oameni care lucreaza in vanzari fara sa fi citit vreodata vreo carte despre acest subiect. Care n-au participat la un training si care sunt convinsi ca in fiecare zi se naste un fraier (a se citi „client”), fraier pe care ei trebuie sa-l gaseasca si sa-l imbrobodeasca cu un intreg arsenal de minciuni care mai de care mai sofisticate.

Ei bine, oamenii de succes pe termen lung care lucreaza in vanzari nu au nici in clin, nici in maneca cu astfel de asa-zisi vanzatori.

Reprezentatii de vanzari de succes nu mint, nu incearca sa-si insele clientii, nu ascund informatii, nu profita de lipsa de experienta a clientului, sunt permanent un zambet si mereu gata sa-si ajute clientii.

Crezi ca e imposibil sa poti ajunge si tu la fel?

Nici pe departe, dar trebuie sa recunosc ca nu e usor si dureaza pana iti „intra in sange” comportamentul unui iscusit om de vanzari. Te asigur insa ca imposibil nu e.

Iata mai jos cateva argumente pentru care merita sa ajungi un profesionist in vanzari:

Argumentul 1: Orice societate comerciala din lume care-si doreste sa faca profit are nevoie de oameni de vanzari.

Se spune – pe buna dreptate – ca nimic nu se intampla pe lumea asta pana cand un agent de vanzari convinge pe cineva sa cumpere produsul sau serviciul tau. Orice emisiune vezi la televizor, ea a fost la inceputurile ei vanduta postului de televiziune. Orice imbraci sau mananci a fost vandut de producator unui distribuitor, iar distribuitorul a vandut mai departe produsul respectiv magazinului de unde tu iti faci cumparaturile. Societatile comerciale in care lucreaza toti cunoscutii tai au oameni de vanzari, daca nu chiar departamente intregi de vanzari.

Iar daca ai sa ai curiozitatea de cerceta orice site de recrutare din lume, nu numai din Romania, vei vedea ca in vanzari sunt cele mai multe job-uri disponibile.

Este imposibil pentru o companie sa prospere si sa se dezvolte fara cel putin un excelent om de vanzari. Este adevarat ca uneori acel exceptional vanzator este chiar patronul in micile firme, insa daca va dori sa se dezvolte la nivel regional, national sau international, chiar si cea mai mica firma de tip „one man show” va trebui sa angajeze oameni de vanzari.

O data cu venirea crizei necesarul de oameni de vanzari a scazut (la fel si veniturile, compuse in general dintr-un salariu fix plus comisioane). Insa pot afirma cu siguranta necesarul de oameni buni si chiar foarte buni de vanzari nu a suferit modificari importante. Iar salariile oamenilor de vanzari sunt, in continuare, la niveluri superioare majoritatii angajatilor. Si asta se intampla nu numai din Romania.

Asa ca cerere de oameni de vanzari exista! Piata muncii are nevoie de tine daca esti un profesionist in vanzari, te asigur.

Argumentul 2: Iti poti organiza timpul si drumurile de zi cu zi asa cum vrei.

Nu esti legat de vreun birou, deseori nici macar de un program fix. Vanzatorii sunt evaluati si platiti in functie de rezultate, in functie de vanzari si nu in functie de timpul petrecut la birou. Interesant, nu-i asa?

Daca intr-o dimineata trebuie sa fii intr-un anumit loc in interes personal, cu siguranta in zona exista si un (potential) client caruia trebuie sa-i faci o vizita. :)

Daca la pranz vrei sa iei masa cu un vechi prieten, de fapt trebuie sa te intalnesti cu un (potential) client!:)

Stiu ca randurile acestea nu vor fi pe placul angajatorilor care citesc aceasta carte, dar lucrurile acestea exista indiferent daca le mentionez eu aici sau nu.

Argumentul 3: Fiecare zi e diferita si interesanta si astfel e greu sa te plictisesti in vanzari.

Ma refer aici la situatia in care vinzi un produs cu care nu ti-e rusine sa te prezinti in fata clientului, lucrezi pentru o companie care-si respecta clientii si angajatii si nu incearca sa-i duca cu zaharelul nici pe unii, nici pe altii, iti place domeniul de activitate si crezi in ceea ce vinzi.  Zilele sunt palpitante, cu multe situatii noi, dar, mai ales, cu oameni noi.

Si astfel ajungem sa discutam despre un alt avantaj urias de care se bucura cei care lucreaza in vanzari...

Argumentul 4: Iti faci relatii peste tot, in aproape orice companie care conteaza si in orice institutie importanta.

Sa presupunem ca vinzi aparate de aer conditionat sau autoturisme sau credite sau asigurari sau aparatura electronica sau orice lucru (serviciu) de care oricine are nevoie. In plus, produsele tale sunt de buna calitate, au un pret corect si oferi o politica excelenta de garantie.

E vreun medic, profesor, functionar din primarie, politist, om de afaceri, director din orasul tau care sa nu aiba nevoie de tine si de ceea ce vinzi? Gandeste-te... Insa e foarte important sa vinzi produse si servicii de calitate, la preturi decente si sa oferi o politica corecta de garantie post-vanzare.

Argumentul 5: Perspectivele de cariera sunt foarte interesante pentru un om de vanzari!

Peste 60% dintre directorii executivi ai societatilor comerciale din intreaga lume si-au inceput cariera in departamentele de vanzari.

Si stiti de ce? Pentru ca in vanzari, daca ajungi sa faci performanta, inveti:

>> cum sa fii convingator,
>> cum sa-i motivezi sa faca ceea ce-ti doresti tu,
>>  cum sa ai rabdare,
>> cum sa conduci discutii,
>> cum sa treci peste greutati si peste probleme fara sa te compatimesti, cu gandul mereu la solutii si nu la cat de dificala este problema cu care te confrunti.

Argumentul 6: Cea mai larga poarta de intrare in orice companie o reprezinta departamentul de vanzari.

Intrebati orice director de HR care este departamentul care face cele mai multe angajari – indiferent daca e criza sau nu – in cadrul companiei sale. Raspunsul pe care-l veti afla in majoritatea situatiilor va fi „echipa de vanzari”. Ulterior, din departamentul de vanzari poti ajunge aproape oriunde in companie, in orice departament: marketing, HR, juridic, economic etc.

Argumentul 7: Daca esti un om bun de vanzari, ai cele mai mari sanse sa reusesti sa-ti pornesti cu succes propria ta afacere.

Cat de des ati auzit ca economistul firmei X si-a dat demisia si si-a infiintat propria companie?! Sau ca managerul de HR a renuntat la job-ul sau pentru a porni o afacere?! Avand acces la un portofoliu interesant de clienti si construind in timp o relatie puternica cu acestia, omul de vanzari are astfel perspective excelente sa-si infiinteze propria companie.

Iata deci cateva motive mai mult decat interesante pentru care merita sa iei serios in considerare varianta unui job in vanzari:

>> piata muncii este mereu in cautare de oameni de vanzari,
>> iti poti organiza timpul si drumurile zilnice asa cum vrei,
>> plictiseala este ultimul lucru care ti poate intampla daca lucrezi in vanzari,
>> iti faci relatii peste tot, in majoritatea companiilor si institutiile importante,
>> cel mai usor intri in orice companie pe „usa” departamentului de vanzari,
>>  sansele de a ajunge in varful piramidei sociale sunt cele mai mari atunci cand lucrezi in vanzari,
>> iti poti crea propria companie cu sanse mari de reusita.

Acum parca ii vad pe cei care mereu au ceva de bombanit vizavi de orice si de oricine spunand: „Oh, dar e foarte greu sa lucrezi in vanzari! Sa ma duc eu din poarta in poarta si sa-i intreb pe oameni daca nu vor sa cumpere ceea ce vand eu?... Oh, si sa n-am eu garantat un salariu fix?...”

Pe undeva, acesti bombanitori de profesie au dreptate. :) Dati-mi voie, asadar, sa va spun cate ceva si despre dezavantajele de a lucra in vanzari.

Dezavantajul 1: salariul fix garantat nu prea exista ori este destul de mic in vanzari.

Bonusurile si comisioanele sunt principala componenta salariala a unui om de vanzari. Si e si normal sa fie asa, pentru ca oamenii de vanzari trebuie sa fie platiti in functie de rezultatele concrete ale muncii lor. In multe companii oamenii de vanzari reusesc in unele luni din an sa castige chiar mai mult decat majoritatea managerilor din companie.

Dezavantajul 2: stress-ul este mai mereu prezent in viata omului de vanzari.

Oare clientul acesta cu care m-am intalnit de 3 ori pana acum va cumpara sau nu de la mine? Voi incasa eu sau concurentul meu comisionul de pe urma lui? Luna asta imi voi indeplini obiectul de vanzari pentru a-mi lua bonusul sau nu? Acestea sunt intrebarile firesti din viata unui om de vanzari. Nu e usor sa le faci fata cand esi la inceput de cariera in vanzari. Lucrurile insa se schimba radical o data cu trecerea timpului si dobandirea unei mari experientei profesionale.

Acum ca ai aflat si dezavantajele, mai crezi ca este interesant sa lucrezi in vanzari?

Eu sunt convins ca da. In orice meserie din lume exista clar dezavantaje. Orice moneda are cap si pajura. Orice om are calitati si defecte. Orice job are avantaje si dezavantaje.

Pentru mine, libertatea de a castiga pe masura muncii mele, precum si posibilitatea de a gasi mereu, oriunde un loc de munca bine platit ma fac sa fiu un fan inflacarat al variantei profesionale reprezentata de o cariera in vanzari.

Tu? Ce mai astepti?

No comments:

Post a Comment


Cele mai citite articole de pe blog

Marturii despre acest blog si despre cartea "Cum sa gasesti noi clienti"


"Mircea, te felicit pentru modul explicit in care ai redactat ""prima ta carte"": „Cum să găseşti noi clienţi“ si iti multumesc pentru modalitatea pe care ai ales-o de a ne pune la dispozitie gratuit tips & tricks pe care un novice intr-ale vanzarilor le poate identifica citindu-le cu efecte mult indulcite fata de cazul in care ar lua contact cu ele direct in dialogul cu potentiali clienti. Iti urez succes, Mircea, in dezvoltarea proiectelor si cursurilor de vanzari pe care le gindesti si astept cu nerabdare sa rasfoiesc continuarea naturala a primei tale carti: „Cum să câştigi rapid încrederea clienţilor“. Cu respect, Daniel Butnaru, Director Executiv, PROFESS TEAM SRL”


"Am citit cartea ta precum si toate aricolele de pe blog. Consider si acum ca, oricat de multe cred ca stiu, citind cartea ta si articolele tale ajung la concluzia ca sunt foarte multe de invatat… Oricum, am recomandat blogul tau multor colegi si prieteni, mai ales acelora care lucreaza in vanzari. Speram ca in viitor sa te putem invita la sediul nostru pentru un curs de vanzari (pentru unii este imperios necesar…). Cu respect, Georgian STEFANESCU, Director Proiect - Hidroizolatii Speciale - Firestone Buiding Products "

“Referitor la cartea "Cum sa gasesti noi clienti" pe care am printat-o, studiat-o din fila in fila, nu pot decat sa am aprecieri de calitate, bune idei practice, pe intelesul oricarei persoane cu viziune si nu mai departe faptul ca se pliaza perfect pe aceasta perioada de "criza". E aproape un curs de vanzari gratuit. Indiferent de persoana care o studiaza, indiferent de perioada de activare in domeniul marketingului, agent vanzari etc. acest document este mai mult decat necesar si util pentru piata romaneasca. La mai multe editii. Cu consideratie, Mircea Cazan, SC Tempo Regal SRL, firma de consultanta si scriere de proiecte structurale nerambursabile cu finantare europeana.”

“Ma aflu la inceput de drum in acest domeniu foarte dificil: vanzari. Am facut acest pas si pentru ca mereu am vrut sa imi tastez capacitatile in aceasta privinta. Mi se pare deosebit de dificil sa vinzi. Orice. Si cred ca, si din acest punct de vedere, cine reuseste poate fi considerat fara echivoc un om de succes. Faptul ca am citit cartea dvs. (pe nerasuflate) m-a facut sa imi structurez cu mai multa claritate metode si tehnici de vanzare eficiente pe care si eu le inchipuisem sau gandisem, dar fara a avea o abordare clara a acestor probleme. Asa ca tin sa va multumesc pentru experienta oferita, pentru cursul dvs. gratuit de vanzari, iar faptul ca reusesc sa aplic metodele citite imi da curaj sa sper ca evolutia mea va fi una pozitiva. Va urez mult succes in continuare! Adriana Padeanu”

"Un simplu multumesc pentru sfaturile oferite in cartea dumneavoastra. Sincer am facut ceea ce nu am mai facut de mult AM SUBLINIAT pasaje intregi din carte pentru a regasi informatiile cat mai usor. Intentionez sa-mi deschid o mica afacere care se adreseaza direct persoanelor fizice si aveam mare nevoie de indrumare, de un curs de vanzari. Inca o data va multumesc pentru ceea ce faceti. Simona Stanila"

"Ma numesc Vanea Aniko. Lucrez in vanzari de cca 15 ani. Deosebit de folositoare "cartea". Mi-a facut placere sa o citesc. Scurt, concis la subiect. Idei realiste si ok. Multumesc si cat mai multe satisfactii! Cu stima, Vanea Aniko"

“Este bine venit un blog ca al tau pentru oamenii din vanzari sau pentru cei ce vor sa devina. Eu lucrez in vanzari de 10 ani, dar periodic caut pe internet articole despre arta de a vinde si asa am gasit si blogul tau. Odata cu trecerea anilor de munca in vanzari am avut perioade in care ma credeam cel mai bun si asa uitam deseori de pasii vanzarii crezand ca relatia cu clientul imi rezolva toate problemele. E bine sa ne improspatam cunostintele periodic si sa mai participam la un curs de vanzari. Felicitari pentru initiativa ta si iti doresc mult succes in continuare! Ardeleanu Iulian, reprezentant vanzari”

“Am inceput sa va citesc in octombrie 2010, iar 2 saptamani mai tarziu am reusit sa obtin un job destul de bun si exact in domeniul in care mi-am dorit. Dvs. m-ati ajutat in proportie de 70% prin prezentarile pe blog a multor situatii cheie. In prezent totul merge bine, am reusit sa imi formez un anumit caracter indreptat spre captarea atentiei, castigarea increderii in special persoanelor straine. Sunt counter sales representative. Am reusit impreuna cu colegii sa construim o baza stabila de clienti si in continua crestere pe rent a car, avand in vedere ca am plecat de la 0 acum 3 luni si ne-am bazat doar pe clienti la liber. In continuare incercam sa castigam cateva proiecte pe clienti corporate si se pare ca ne apropiem de un succes mare. Multumesc pentru cursurile gratuite de vanzari de pe blog si pentru sfaturile utile care m-au ajutat si incurajat sa ajung bestseller. Cosmin Predeleanu, Counter Sales Representative, Eco Car Rental, Hertz Lease Fracizee, Henri Coanda Airport”

“Citind cartea dvs. m-am regasit in totalitate ca vanzator si regret ca dupa 11 ani de vanzari nu am avut ocazia la inceput sa am parte de un curs de vanzari structurat si concret asa cum am citit in cartea dvs. Insa si acum dupa atatia ani pot spune ca am redescoperit noi tehnici si ca mereu trebuie sa te perfectionezi in munca de vanzari. Cu stima, Georgian Anton”

“Imi place cartea dvs. deoarece sunt tehnici intr-adevar aplicabile in Romania, nu copiate din experienta de afara. Cu stima, Vasile Ilie”

“Mi-a placut cartea dvs. in primul rand pentru ca e foarte bine structurata si pe intelesul tuturor. Va citesc toate articolele, practic niste mici cursuri de vanzari. E tare faza si cu Google si chiar am folosit-o. A mers. Cu respect, Costel Olaru”

“Am gasit blog-ul dvs. din intamplare frunzarind pe internet, mi-a placut abordarea simpla si concisa, bibliografia recomandata si usurinta in exprimare de care de multe ori ati dat dovada. De aceea am recomandat numeroase articole echipei mele de vanzari si am incercat sa-i impulsionez sa foloseasca informatiile respective. Cu stima, Radu Andrei Ciobanescu, Coordonator Vanzari, BCR Banca pentru Locuinte”

“Am citit cateva articole scrise de dumneavoastra acum 2 luni. Pana atunci ma credeam cel mai tare in vanzari. Dupa ce m-am inscris pe site si m-am documentat mai bine si dupa ce am citit si cartea "Cum sa gasesti noi clienti", mi-am dat seama cat de mult ma inselasem in privinta carierei mele. Am facut parte din categoria majoritara a vanzatorilor mediocri. Va multumesc pentru cursurile dvs. de vanzari si pentru posibilitatea de a ma slefui in domeniul care-mi place. De abia acum invat arta vanzarii. Cu respect, Claudiu Dragan”

"Blogul tau l-am gasit pe linkedin. Am dat click si am inceput sa citesc. De la primele articole am gasit lucruri noi si asta ma face sa citesc in continuare restul articolelor. Ma ajuta in activitatea mea si sper ca in curand sa imi construiesc o cariera in domeniul acesta, aplicand sfaturi inclusiv de la tine. Ma bucur ca am gasit pe cineva care scrie si da sfaturi bune despre vanzari si in limba romana. Cartea inca nu am reusit sa o parcurg, dar sunt sigur ca e plina de sfaturi utile, la fel ca si blogul tau. Succes in continuare! Ovidiu Lechintan, Consultant Financiar (credite, refinantari, leasing, produse de economisire), Broker de Asigurari (RCA, Asigurari de Locuinta, Asigurari de Viata)"

“Ce mi-a placut cel mai mult? Ca informatiile sunt de mare valoare, ca sunt structurate pe teme (in acest fel poti reveni cu usurinta la ele, cand ai nevoie), ca dai exemple de pe teren (cum se spune). Multumesc pentru toate cursurile tale de vanzari online si pentru toata invatatura si experienta puse la dispozitie. Adriana Constantinescu”

“Am rasfoit ideile dvs. in momentul cel mai bun cu putinta: mi-am schimbat locul de munca, reprezentant vanzari la o firma de IT. Nu pot sa va spun cat de mult mi-au folosit indrumarile dvs., in fond, niste mini cursuri de vanzari. La fostul loc de munca eram asistent vanzari. Clientii intrau in magazin avand deja o idee despre ce anume doresc sa cumpere sau nu. Ei bine, aici, trebuie sa-i conving sa ''intre in magazin'', este un job plin de povocari si satisfactii. Cu multumiri, Nicoleta Craiu”

“Imi place foarte mult blogul tau, il accesez destul de des si il recomand si celor care au nevoie de un sfat, de o idee in vanzari, poate chiar de un curs de vanzari. Gaseti tot felul de lucruri utile, in vanzare, doar printr-un simplu clik, fara sa platesti ceva, mai ales ca acum cam totul COSTA. Voi astepta cu drag in continuare informatii si noi lucruri pe blog... ci cine stie poate vreodata voi putea avea onoarea sa particip si eu la un training/curs de al tau. Raluca Lupascu, Business Sales Representative, Orange Store, Iasi”

“Lucrez doar de 3 ani in vanzari si consider ca, desi multe din tehnicile prezentate de tine sunt bine cunoscute sau “macar” de bun simt, “fineturile” prezente in exemplele tale sunt de aur. P.S. – sper sa iti gasesti timp si pentru un material orientat catre cautarea si abordarea vanzarilor pe proiecte. Va multumesc, Florin Cristea, Aquatic Division Manager, Augment SRL”

“Mircea, mi-a placut teribil metoda de abordare a unui managing director al unei mari companii. Indraznet! Constructia adresei de e-mail, mesajul inteligent, tactica adoptata. Magistral! Cartea este perfect targetata pe specificul romanesc, 100% grad de aplicabilitate, informatie extrem de bine organizata, sintetica, concludenta. Nici nu am senzatia ca parcurg un text pe monitorul impersonal. Parca purtam o discutie, fata in fata, la masa de lucru, parca as fi intr-un curs de vanzari. O discutie in care raspunsurile tale imi anticipeaza fiecare semn de intrebare. Exemple multiple, practica adevarata...! Aur curat! "Cum sa gasesti noi clienti" mi se pare cel mai interesant training la care am asistat pana acum. Iti multumesc pentru darul tau! Absolut de nepretuit! De fapt am impresia ca este UNICA in peisajul autohton de profil! Felicitari pentru o carte remarcabila! Le astept si pe cele ce vor veni! Le-am rezervat un "raft" special in biblioteca mea! :) Cu tot respectul, dar si cu drag, Catalina Dumitrascu, copywriter, Rentrop & Straton. PS. Sesiune de autografe, cand?”

“Sunt foarte interesante si usor aplicabile cam toate articolele pe care le-am citit. Cel mai important este ca atunci cand intru intr-un blocaj, articolele dvs. ma ajuta mai mult decat credeti si, pentru asta, va multumesc. Stoica Laura-Kinga, Reprezentant Comercial, Wurth Romania SRL”

“Doresc sa-ti multumesc pentru informatiile utile, punctuale si cu efect imediat. Imi sunt extrem de utile abordarile "la rece" si "la cald" din carte. Mi-au placut foarte mult si exemplele cu dialogurile foarte expresive. Felicitari! Claudiu Nemes“

“Am aflat de dvs. si de cartea dvs. dintr-un e-mail trimis de directorul nostru de vanzari care ne sfatuia sa citim cartile dvs. spunandu-ne ca sunt foarte interesante, foarte instructive, ca te determina sa privesti cu alti ochi abordarea clientului din fata ta. Da, intr-adevar pune in evidenta un mod de abordare profesionist si bine informat. Cu respect, Madalina Mihaila“

“Imi place cartea ta. Este extrem de lamuritoare, dar nu se pierde in divagatii aiurea. Se poate folosi cu eficienta maxima, concret, la subiect, pe capitole, pe articole, cum vrei: vreau sa aprofundez tehnicile de abordare, deschid acolo, cum obtin mai mult, deschid acolo. E bine structurata, detaliind si rezolvand multe din problemele domeniului vanzarilor. Valentin Negraia”

“Cel mai mult mi-a placut la cartea dvs. modul in care ati reusit sa transmiteti ca orice este posibil daca ai incredere in tine si daca pui in aplicare cateva tehnici. Trebuie sa recunosc ca aparent lucrurile pe care le spuneti par usoare, dar in momentul in care incepi drumul catre castigarea unei recomandari din partea clientilor tai iti poti analiza singur reusitele in acest domeniu. Va multumesc pentru sfaturile oferite! Gianina Toma, Bucuresti”

“Nu o sa va spun ca sunteti cel mai grozav sau cel mai tare, dar vreau sa va spun ca tot ce am citit mi-a fost de mare ajutor. Daca mai primesc si alte informatii o sa fiu foarte multumit, daca nu ganditi-va cat o sa fiti de multumit ca ati ajutat un incepator. Va multumesc si sper sa ajutati cat mai multi cu cursurile dvs. de vanzari. Cu toata stima, Coste Radu Bogdan”

“Activitatea mea presupune, printre altele, si inzestrarea consultantilor cu diferite tehnici ale vanzarii, iar astazi trebuie sa recunosc adesea ca tehnicile clasice nu mai functioneaza intotdeauna. Acesta este lucrul care m-a determinat sa caut pareri ale unor alti specialisti si solutii alternative de abordare a clientilor. Din punctul meu de vedere, cartea dvs. raspunde astfel unei necesitati obiective, deci este foarte folositoare. Acesta este motivul pentru care am grija sa discut constant cu consultantii din echipa mea tehnicile recomandate de dvs. Va multumesc si va doresc mult succes in tot ce intreprindeti! Letitia Birziche

“Citesc cu mare placere informatiile puse la dispozite de dvs., ma ajuta sa imi mai imbunatesc spiritul de vanzator. Referitor la carte mi-a placut pentru ca este “ancorata” in realitatile din Romania. Va multumesc ca faceti asta si ma astept sa o tineti tot asa. Cu stima, Ionel Constantin, Sales Representative, Tarmac Romania”

“Lucrez in domeniul vanzărilor si blogul tau este o sursa de inspiratie pentru mine, iar cartea ta este... cireasa de pe tort! Felicitari! Apreciez mult faptul ca este punctuala, practica, usor de aplicat si... GRATUITA! :-) Adrian Albu, Consultant independent in Alimentatie Sanatoasa si Stil de Viata Sanatos”

“A fost o mare placere sa descopar blogul tau “din intamplare”. De atunci ma tot intorc la el pentru ca regasesc de fiecare data articole scrise atat de firesc ca am impresia ca sunt in fata ta si asta inseamna un mare confort pentru mine. In plus, faptul ca aduci in articolele tale o multime de exemple din domenii diverse, ma transpune in tot felul de situatii de viata si asa invat foarte repede si... imi doresc sa particip la unul dintre cursurile tale. Iti multumesc pentru tot ceea ce impartasesti si daruiesti in acest blog, Zoia Zarnescu, Trainer BCR”

“Recunosc ca am gasit cartea dvs. din intamplare. Clientii pe care care trebuie sa-i gasesc si sa le vand serviciile sunt persoane in cautare de loc de munca. In acesta carte asemanatoare cu un curs de vanzari am descoperit moduri de abordare la care nu ma gandisem sau care nu credeam ca vor "merge" la specificul activitatii mele. Cu stima si ganduri bune, Ileana Popa, Ploiesti”

“Am citit cartea dvs. "Cum sa gasesti noi clienti" si am fost foarte multumit de toate detaliile despre relatiile cu clientii finali. Am studiat si alte carti si sincer va spun, ca dvs. dati exemple cat mai concrete si va puneti exact in pielea vanzatorului. Va multumesc frumos pentru toate datele furnizate si va doresc succes in continuare. Tudor Gerghel”

"Marea mea problema in activitatea pe care o desfasor o reprezinta obtinerea de referinte. Chiar si de la clienti multumiti si care au cumparat produsele financiare pe care le-am prezentat. Stiu si de ce nu primesc referinte: - nu stiu cum sa le cer (desi managerul meu imi da tot timpul indicatii despre asta); - cand vad fata de "zid" la o astfel de intrebare, imi cam dispare siguranta pe care am afisat-o pana atunci si o las mai moale, adica nu mai insist (deci nu fac parte din cei 10% de care ati mentionat in carte); - niciodata nu am cerut mai mult. Si imi tot doream sa gasesc "o formula minune" de abordare pentru referinte. Am gasit exemple in cartea dvs. si o sa le adaptez la activitatea mea. Si... o sa va tin la curent cu reusita mea! (Think positive!) Va multumesc, inca o data, pentru aceasta oportunitate pe care mi-ati furnizat-o prin intermediul acestei carti, practic un curs de vanzari. Cornelia Ghica, Consultant ING Asigurari de Viata, Rm.Valcea"

“In cartea “Cum sa vinzi cu succes” sunt redate cazuri concrete si exemple intalnite in viata de zi cu zi a oricarui vanzator. Nu am foarte multa experienta in domeniul vanzarilor (aproximativ 2 ani), incep sa inteleg principiile care stau la baza unei bune vanzari, mai am mult de invatat, de fapt cu totii avem de invatat pe zi ce trece si acesta este motivul pentru am sa continuu sa citesc articolele tale cu placere. Cu stima, Dr. Ignat Valeriu”

"Am auzit de dvs. de la o colega, careia i-am multumit pentru recomandare si am citit cartea “Cum sa gasesti noi clienti”. Multe lucruri le-am aplicat fara sa-mi dau seama, altele am avut norocul sa le invat din carti recomandate si le-am aplicat, iar altora nu le-am dat atentia cuvenita. Va felicit pentru initiativa de a furniza o baza (de pornire sau verificare) pentru noi cei ce "traim in vanzari" prin impartasirea experientei acumulate." Ciprian-Florin Hategan, Reprezentant comercial, Esox Informatica

"Am citit cartea pe care am primit-o si am obtinut cateva informatii foarte utile pentru viitor. Undeva la inceput pomenesti ca agentul de vanzari va trebui sa discute cu mentorul sau. Din pacate eu nu am asa ceva si nu sunt putine situatiile in care as avea nevoie de un sfat de la o persoana competenta si de incredere - “mentor” . Oricum, vreau sa iti multumesc pentru sfaturile primite din cartea ta. Cu stima, Florin Codreanu"

“In primul rand as vrea sa va multumesc pentru faptul ca v-ati gandit sa ajutati in acest fel persoane ca mine, de exemplu, care habar nu au cum trebuie sa procedeze pentru a avea succes in vanzari. Tot ce am citit pana acum mi se pare extrem de interesant si de folositor si sunt convinsa ca o sa-mi fie de mare ajutor. Consider ca recomandarile si tehnicile dvs. au la baza respect si apreciere fata de noi insine in primul rand si apoi fata de posibilul client, ceea ce ma face sa le aplic cu incredere! Cu stima, Ruxandra Apostol, reprezentant LR Health@Beauty Systems”

“Articolele dvs. creaza dependenta! Sunt binevenite intr-un mediu de vanzari alterat cum este cel din Romania. Mi se pare interesant sa existe o comunitate care sa aiba ca subiect vanzarile. Tot ce exista in Romania se bazeaza mai mult pe “dezbina si condu”. Cu deosebita stima, ing. Sabian Ionescu, Area Sales Manager”

“Pot sa spun ca ceea ce scrieti ma ajuta foarte mult in ceea ce fac. In momentul de fata sunt director de vanzari la o firma din Oradea care se ocupa cu vanzarea si montarea sistemelor de incalzire cu panouri solare. Aici, in prima faza, am fost reprezentant de vanzari dar mi s-a acordat MULTA incredere desi nu aveam experienta necesara pentru postul de director vanzari. Pot sa spun ca imi prind foarte bine sfaturile si tehnicile expuse de dvs.!!! Cu stima, Vlad Kormos, Director Vanzari, PG SOLAR SYSTEMS”

"Daca ar fi sa iau in calcul si perioada studentiei cand am activat in domeniul vanzarilor, atunci pot spune ca lucrez in acest domeniu de min. 15 ani. Rar mi-a fost dat sa citesc articole atat de bune ca ale dvs, foarte concrete si pline de solutii la intrebari fara sfarsit. Promit sa revin pe site-ul dvs. si de fiecare data cand am sa folosesc sfaturi care sa ma inspire, sa va scriu. Am urmat si un curs de NLP si tare ma bate gandul sa imi incerc sansele in domeniul coaching-ului pe probleme de vanzari, management si eficienta. Cine stie, poate nu intamplator am dat de dvs. Mult succes si felicitari pentru tot ceea ce faceti! Cu multa consideratie, Rodica Cormos. P.S. Atata timp cat exista excelenta in serviciile pe care vrei sa le vinzi si respect fata de nevoile clientului, aproape ca nici nu simti ca faci o vanzare, nu-i asa? Pana la urma eu cred ca asta este cheia succesului, dorinta permanenta de autodepasire, dar nu fata de propria persoana, ci fata de ceilalti care au nevoie de tine. Sa fii un bun consilier si nu un bun vanzator, si atunci automat vei deveni un bun vanzator."