12 December 2008

25 de sfaturi utile pentru a incheia cat mai multe vanzari

1. Amintiti-va cine este "seful"!
Nu sunteti dumneavoastra! Oricat de rau ar suna, vanzarile nu mai presupun de mult faptul de a determina cumparatorul sa faca ceea vrei, sa se lase condus, sa cumpere ceea ce intentionezi sa ii vinzi. 

Cumparatorul este "patronul". El stie/decide de ce anume are nevoie. Ceea ce face necesare, din partea dumneavoastra, cantitati apreciabile de rabdare si o mare capacitate de ascultare.
 
2. Procedati astfel incat telefonul sa va sune.
Nu este vorba despre cate telefoane dati. Important este cate primiti! Aceasta face diferenta. Scopul in vanzari este intotdeauna acela de a face astfel incat cumparatorului sa ii deveniti necesar(a) (dincolo de produsul de care are nevoie si pe care i-l oferiti).

3. Deveniti un brand. 
Nu actionati si interactionati ca orice alt specialist in vanzari. Dezvoltati-va propriul dumneavoastra stil si creati o identitate proprie, unica, care sa va apartina integral. Ce v-ati dori sa gandeasca clientii atunci cand se gandesc la dumneavoastra? Ce anume va scoate in relief intr-un tablou deja supraaglomerat de peisaje? Ce anume va face/va poate face unic(a)? Obiectivul numarul unu este acela de a deveni o "figura" memorabila.
 
4. Deveniti cunoscut(a) prin si pentru ideile dumneavoastra.
Folositi orice idee buna pentru a intra in contact cu clientii. Acestia vor aprecia intotdeauna o idee sclipitoare, care ii poate ajuta sa isi solutioneze problemele. 
 
5. Urmariti clientul, nu il scapati din ochi!
Majoritatea vanzarilor nu sunt dublate de un efort sustinut indreptat catre promovarea altor produse. Si aceasta intr-o perioada in care cumparatorilor le ia din ce in ce mai mult timp sa se hotarasca asupra unui produs. Nici un specialist in vanzari nu isi doreste sa piarda un client in favoarea unei firme concurente. 

Tocmai de aceea, este vital sa mentineti contactul cu clientii dumneavoastra. Daca au cumparat, aceasta inseamna ca trebuie sa mai cumpere - aceasta este deviza! Nu pierdeti nici o clipa contactul cu cumparatorii dumneavoastra.
 
6. Fiti intotdeauna accesibil(a).
Faptul de a fi accesibil(a) este o prioritate. Nu exista nici o valoare intermediara atunci cand vine vorba despre comunicare - ori esti accesibil, ori nu! 

In cazul in care clientii nu reusesc sa va gaseasca atunci cand au nevoie de dumneavoastra, fiti sigur(a) ca vor gasi rapid un concurnt accesibil.
 
7. Fiti sincer(a) cu clientii.
Exagerarile, "umflarea" mediatica a produselor/serviciilor nu foloseste la nimic. Din contra, este contraproductiva. Ceea ce le trebuie cu adevarat clientilor sunt cunostintele si experienta dumneavoastra. Acestea va asigura valoarea. Respectul se naste atunci cand oferiti raspunsuri clare si directe.
 
8. Actionati intotdeauna in interesul clientului.
"Fapte, nu vorbe!" - Este ceea ce cer toti clientii. Doar pentru ca doriti sa vindeti un produs, aceasta nu inseamna automat si ca respectivul produs este potrivit pentru si dorit de orice cumparator. 

Mesajul este urmatorul: "O vanzare proasta este mai rea decat o vanzare lipsa"!
 
9. Faceti-va cunoscut(a) pe piata.
Nimeni nu isi poate dori sa aiba de a face cu o companie necunoscuta, un produs necunoscut sau un specilist in vanzari necunoscut. Merita tot efortul depus pentru a deveni cunoscut(a) in domeniul propriu de activitate. O cat mai buna vizibilitate atrage automat mai multe intalniri de afaceri si mai multi cumparatori.
 
10. Prospectati in mod constant piata.
Nu va opriti niciodata din aceasta activitate. Identificati in permanenta acele persoane cu care doriti sa faceti afaceri. O baza de date ampla constituie temelia oricarei activitati de vanzare de succes. Intrati si ramaneti in legatura cu cat mai multi potentiali clienti. Sprijinindu-va pe o baza de date spatioasa, veti reusi sa comunicati mai usor si mai rapid.
 
11. Creati-va viitorul!
In timp ce va ganditi la vanzarile pentru luna in curs, creati-va propriul viitor adaugand in permanenta nume in baza dumneavoastra de date. Poate ca aceste persoane nu vor ajunge sa va fie clienti decat peste unul, doi sau cinci ani. Merita insa incercarea. Merita sa le saditi informatii despre dumneavoastra si despre produsele/serviciile pe care le oferiti.

Cu cat vor afla mai multe lucruri pozitive despre dumneavoastra, cu atat mai mare va fi probabilitatea de a va deveni clienti.
 
12. Luptati impotriva comoditatii.
Daca prospectati in mod constant piata, nu veti mai avea timp de pierdut cu apeluri telefonice inutile, care arareori reusesc sa atraga un client. 
 
13. Deveniti indispensabil(a) pentru clienti.
Daca nu au nevoie de dumneavoastra, aceasta inseamna ca nu au nevoie nici de 
ceea ce vreti sa le vindeti. Cautati in permanenta cai pentru a reprezenta o resursa 
indispensabila atat pentru clienti cat si pentru clientii potentiali. 

Oferiti, din belsug, informatie. Ajutati-i cu adevarat sa se descurce mai bine.
 
14. Nu scoateti potentialii clienti din priza!
Nu va bazati pe ideea ca un client va fi imediat pregatit sa cumpere doar pentru ca i-ati prezentat cat mai convingator calitatile produsului. Vanzarile de succes presupun o activitate bidirectionala. 

Trebuie sa ramaneti in legatura cu vechii clienti, cu care ati vorbit dar care inca nu au cumparat, dar este necesar, in acelasi timp, si sa cautati alte persoane care v-ar putea achizitiona produsul/serviciul.
 
15. Nu confundati activitatea cu actiunea.
Foarte multi directori de vanzari pierd timpul cu intalniri neproductive, apeluri telefonice in exces, pranzuri si cine de afaceri fortate. Toate acestea se transforma in activitati-balast, de care nu este nevoie si care sunt mari consumatoare de timp, energie si bani. 

Activitatea te poate uneori impiedica sa treci la actiune! Tot secretul este sa pastrati legatura cu potentialii clienti, oferindu-le in permanenta noi raspunsuri, si sa va largiti neincetat baza de date.
 
16. Faceti stiri.
Deveniti o sursa de informatie. Discutati cu editori ai unor reviste/ziare locale, regionale sau nationale axate pe subiecte de comert, economie si industrie. Intrebat-i cu ce le puteti fi de folos. Puteti scrie articole scurte care sa le ofere cititorilor informatii pretioase si care sa le atraga atentia asupra companiei dumneavoastra.
 
17. Fiti interesant(a).
Cu griul si ternul nu o poate nimeni scoate la capat. Daca va pierdeti in peisaj, va confundati cu acesta, atunci nimeni nu va va observa. Folositi, de pilda, carti de vizita mai deosebite sau deveniti cunoscut(a) prin faptul ca oferiti, la intalnirile de afaceri, pixuri/stilouri de calitate. Faptul de a atrage atentia va va ajuta sa iesiti din desis.
 
18. Patrundeti in mintea clientului. 
Spatiul dumneavoastra de lucru, locul dumneavoastra de munca este in interiorul mintii clientului. Daca stiti ce anume se petrece acolo, puteti fi cu adevarat de ajutor si prezenta va va fi cautata. Cu alte cuvinte, agenda si prioritatile clientului sunt cele care trebuie intotdeauna sa primeze.
 
19. Trebuie sa stiti cand sa spuneti "Nu".
Toti cei care lucreaza in cadrul departamentelor de vanzare sunt inclinati, prin insasi natura meseriei lor, sa spuna, intotdeauna, "Da". Sunt insa si momente cand asa ceva este imposibil. Faptul de a spune ceva de genul "Nu va putem ajuta direct in aceasta privinta." va construi credibilitate. Mai ales daca pasul urmator este acela de a gasi pe cineva care sa poata rezolva problema clientului.
 
20. Deveniti cunoscut(a) pentru cunostintele dumneavoastra.
Mult prea des, specialistii in vanzari gasesc un soi de savoare ciudata in a-si ascunde cu obstinatie cunostintele si experienta din calea clientilor. Dimpotriva, este bine sa deveniti cunoscut(a) pentru ca stiti foarte bine ceva, pentru ca posedati un bagaj mare de cunostinte de calitate intr-un anumit domeniu, iar nu doar pentru ca vindeti ceva. Daca nu va percep valoarea, clientii va vor parasi pentru un concurent mai locvace.
 
21. Organizati-va si ramaneti asa!
Sigur ca nimeni nu iubeste din cale afara de mult hartogaria! Cu toate acestea, trebuie mereu tinut cont de faptul, extrem de simplu, ca: "Tot ceea ce nu pui pe hartie (sau in memoria computerului) nu exista!". 

Multi specialisti in vanzari se mint pe ei insisi, eludand realitatea si refugiindu-se in diverse lumi fantastice (despre care le place sa creada ca ar avea substanta reala). Asa este! Le plac aceste copilarii... Le place sa se pacaleasca pe sine si pe toti cei cu care intra in contact. Dar tot copiii mai au o vorba: "Las-o balta!". 
Visarea la caii verzi de vandut si de gasit pe peretii fanteziei este contraproductiva. Ea chiar trebuie "lasata balta". Doar astfel vor spori vanzarile. 
 
22. Prezentati propuneri personalizate.
Propunerile nu trebuie in nici un caz sa fie, toate, la fel, chiar daca este vorba despre acelasi produs/serviciu. Mesajele "instant", ca si cafeaua "instant, sunt bune prin rapiditatea lor si proaste prin calitatea scazuta a aromei. 

Apropierea de cumparator trebuie sa fie cat mai personala. Cheltuiti timp pentru a crea mesaje personalizate. Rugati pe cineva in care aveti incredere sa le citeasca, sa le faca recenzia. 
 
23. Fiti entuziast(a).
Indiferent ca este vorba despre tonul vocii, despre modul in care va miscati si gesticulati, ori despre expresiile fetei, toate acestea trebuie sa exprime, sa radieze entuziasm. 

Oamenii isi doresc intotdeauna sa faca cu persoane pozitive, incantate sa lucreze in respectivul domeniu, care demonstreaza in acest fel ca le place ceea ce fac. 
 
24. Recunoasteti atunci cand gresiti.
Erori vor apoarea intotdeauna. Nimeni nu le poate evita la modul absolut. Ele se ivesc chiar si atunci cand ne luam cele mai sofisticate masuri de precautie. Cu atat mai mult cu cat totul se desfasoara extrem de rapid, necesitand mereu reactii prompte. 

Nu este vorba despre a ne harjoni cu erorile, de a incepe sa le savuram de parca am manca o savarina insiropata. Pur si simplu, atunci cand se intampla, trebuie sa recunoastem deschis si sa ne propunem eliminarea erorii. Este inca un pas inspre dobandirea unei credibilitati veritabile.
 
25. Faceti in asa fel incat vanzarea sa se intample!
Faptul de a vinde nu se refera la "a incerca". Aici se traseaza linia de demarcatie intre "staruri" si jucatorii de mana a doua. Este diferenta dintre cei care ies afara pe usa imediat ce orologiul bate si cei care prefera sa isi asume responsabilitatea pentru proiecte mari.

La o analiza finala, "a face lucrurile sa se intample" este definitia si chintesenta oricarei vanzari. Intr-un cuvant, este vorba despre hotarare. 


>>> Acest articol este preluat din portalul www.manager.ro. Te invitam:

- sa-ti inscrii GRATUIT firma , produsele, sa-ti publici anunturi;
- sa te bucuri de sectiuni cu solutii, sfaturi si idei pretioase din sfera managementului afacerilor: Intra in afaceri, Dezvolta-ti afacerea, Francize, Legislatie in afaceri si multe altele pe care le lasam sa le descoperi singur in www.manager.ro <<<

 

No comments:

Post a Comment


Cele mai citite articole de pe blog

Marturii despre acest blog si despre cartea "Cum sa gasesti noi clienti"


"Mircea, te felicit pentru modul explicit in care ai redactat ""prima ta carte"": „Cum să găseşti noi clienţi“ si iti multumesc pentru modalitatea pe care ai ales-o de a ne pune la dispozitie gratuit tips & tricks pe care un novice intr-ale vanzarilor le poate identifica citindu-le cu efecte mult indulcite fata de cazul in care ar lua contact cu ele direct in dialogul cu potentiali clienti. Iti urez succes, Mircea, in dezvoltarea proiectelor si cursurilor de vanzari pe care le gindesti si astept cu nerabdare sa rasfoiesc continuarea naturala a primei tale carti: „Cum să câştigi rapid încrederea clienţilor“. Cu respect, Daniel Butnaru, Director Executiv, PROFESS TEAM SRL”


"Am citit cartea ta precum si toate aricolele de pe blog. Consider si acum ca, oricat de multe cred ca stiu, citind cartea ta si articolele tale ajung la concluzia ca sunt foarte multe de invatat… Oricum, am recomandat blogul tau multor colegi si prieteni, mai ales acelora care lucreaza in vanzari. Speram ca in viitor sa te putem invita la sediul nostru pentru un curs de vanzari (pentru unii este imperios necesar…). Cu respect, Georgian STEFANESCU, Director Proiect - Hidroizolatii Speciale - Firestone Buiding Products "

“Referitor la cartea "Cum sa gasesti noi clienti" pe care am printat-o, studiat-o din fila in fila, nu pot decat sa am aprecieri de calitate, bune idei practice, pe intelesul oricarei persoane cu viziune si nu mai departe faptul ca se pliaza perfect pe aceasta perioada de "criza". E aproape un curs de vanzari gratuit. Indiferent de persoana care o studiaza, indiferent de perioada de activare in domeniul marketingului, agent vanzari etc. acest document este mai mult decat necesar si util pentru piata romaneasca. La mai multe editii. Cu consideratie, Mircea Cazan, SC Tempo Regal SRL, firma de consultanta si scriere de proiecte structurale nerambursabile cu finantare europeana.”

“Ma aflu la inceput de drum in acest domeniu foarte dificil: vanzari. Am facut acest pas si pentru ca mereu am vrut sa imi tastez capacitatile in aceasta privinta. Mi se pare deosebit de dificil sa vinzi. Orice. Si cred ca, si din acest punct de vedere, cine reuseste poate fi considerat fara echivoc un om de succes. Faptul ca am citit cartea dvs. (pe nerasuflate) m-a facut sa imi structurez cu mai multa claritate metode si tehnici de vanzare eficiente pe care si eu le inchipuisem sau gandisem, dar fara a avea o abordare clara a acestor probleme. Asa ca tin sa va multumesc pentru experienta oferita, pentru cursul dvs. gratuit de vanzari, iar faptul ca reusesc sa aplic metodele citite imi da curaj sa sper ca evolutia mea va fi una pozitiva. Va urez mult succes in continuare! Adriana Padeanu”

"Un simplu multumesc pentru sfaturile oferite in cartea dumneavoastra. Sincer am facut ceea ce nu am mai facut de mult AM SUBLINIAT pasaje intregi din carte pentru a regasi informatiile cat mai usor. Intentionez sa-mi deschid o mica afacere care se adreseaza direct persoanelor fizice si aveam mare nevoie de indrumare, de un curs de vanzari. Inca o data va multumesc pentru ceea ce faceti. Simona Stanila"

"Ma numesc Vanea Aniko. Lucrez in vanzari de cca 15 ani. Deosebit de folositoare "cartea". Mi-a facut placere sa o citesc. Scurt, concis la subiect. Idei realiste si ok. Multumesc si cat mai multe satisfactii! Cu stima, Vanea Aniko"

“Este bine venit un blog ca al tau pentru oamenii din vanzari sau pentru cei ce vor sa devina. Eu lucrez in vanzari de 10 ani, dar periodic caut pe internet articole despre arta de a vinde si asa am gasit si blogul tau. Odata cu trecerea anilor de munca in vanzari am avut perioade in care ma credeam cel mai bun si asa uitam deseori de pasii vanzarii crezand ca relatia cu clientul imi rezolva toate problemele. E bine sa ne improspatam cunostintele periodic si sa mai participam la un curs de vanzari. Felicitari pentru initiativa ta si iti doresc mult succes in continuare! Ardeleanu Iulian, reprezentant vanzari”

“Am inceput sa va citesc in octombrie 2010, iar 2 saptamani mai tarziu am reusit sa obtin un job destul de bun si exact in domeniul in care mi-am dorit. Dvs. m-ati ajutat in proportie de 70% prin prezentarile pe blog a multor situatii cheie. In prezent totul merge bine, am reusit sa imi formez un anumit caracter indreptat spre captarea atentiei, castigarea increderii in special persoanelor straine. Sunt counter sales representative. Am reusit impreuna cu colegii sa construim o baza stabila de clienti si in continua crestere pe rent a car, avand in vedere ca am plecat de la 0 acum 3 luni si ne-am bazat doar pe clienti la liber. In continuare incercam sa castigam cateva proiecte pe clienti corporate si se pare ca ne apropiem de un succes mare. Multumesc pentru cursurile gratuite de vanzari de pe blog si pentru sfaturile utile care m-au ajutat si incurajat sa ajung bestseller. Cosmin Predeleanu, Counter Sales Representative, Eco Car Rental, Hertz Lease Fracizee, Henri Coanda Airport”

“Citind cartea dvs. m-am regasit in totalitate ca vanzator si regret ca dupa 11 ani de vanzari nu am avut ocazia la inceput sa am parte de un curs de vanzari structurat si concret asa cum am citit in cartea dvs. Insa si acum dupa atatia ani pot spune ca am redescoperit noi tehnici si ca mereu trebuie sa te perfectionezi in munca de vanzari. Cu stima, Georgian Anton”

“Imi place cartea dvs. deoarece sunt tehnici intr-adevar aplicabile in Romania, nu copiate din experienta de afara. Cu stima, Vasile Ilie”

“Mi-a placut cartea dvs. in primul rand pentru ca e foarte bine structurata si pe intelesul tuturor. Va citesc toate articolele, practic niste mici cursuri de vanzari. E tare faza si cu Google si chiar am folosit-o. A mers. Cu respect, Costel Olaru”

“Am gasit blog-ul dvs. din intamplare frunzarind pe internet, mi-a placut abordarea simpla si concisa, bibliografia recomandata si usurinta in exprimare de care de multe ori ati dat dovada. De aceea am recomandat numeroase articole echipei mele de vanzari si am incercat sa-i impulsionez sa foloseasca informatiile respective. Cu stima, Radu Andrei Ciobanescu, Coordonator Vanzari, BCR Banca pentru Locuinte”

“Am citit cateva articole scrise de dumneavoastra acum 2 luni. Pana atunci ma credeam cel mai tare in vanzari. Dupa ce m-am inscris pe site si m-am documentat mai bine si dupa ce am citit si cartea "Cum sa gasesti noi clienti", mi-am dat seama cat de mult ma inselasem in privinta carierei mele. Am facut parte din categoria majoritara a vanzatorilor mediocri. Va multumesc pentru cursurile dvs. de vanzari si pentru posibilitatea de a ma slefui in domeniul care-mi place. De abia acum invat arta vanzarii. Cu respect, Claudiu Dragan”

"Blogul tau l-am gasit pe linkedin. Am dat click si am inceput sa citesc. De la primele articole am gasit lucruri noi si asta ma face sa citesc in continuare restul articolelor. Ma ajuta in activitatea mea si sper ca in curand sa imi construiesc o cariera in domeniul acesta, aplicand sfaturi inclusiv de la tine. Ma bucur ca am gasit pe cineva care scrie si da sfaturi bune despre vanzari si in limba romana. Cartea inca nu am reusit sa o parcurg, dar sunt sigur ca e plina de sfaturi utile, la fel ca si blogul tau. Succes in continuare! Ovidiu Lechintan, Consultant Financiar (credite, refinantari, leasing, produse de economisire), Broker de Asigurari (RCA, Asigurari de Locuinta, Asigurari de Viata)"

“Ce mi-a placut cel mai mult? Ca informatiile sunt de mare valoare, ca sunt structurate pe teme (in acest fel poti reveni cu usurinta la ele, cand ai nevoie), ca dai exemple de pe teren (cum se spune). Multumesc pentru toate cursurile tale de vanzari online si pentru toata invatatura si experienta puse la dispozitie. Adriana Constantinescu”

“Am rasfoit ideile dvs. in momentul cel mai bun cu putinta: mi-am schimbat locul de munca, reprezentant vanzari la o firma de IT. Nu pot sa va spun cat de mult mi-au folosit indrumarile dvs., in fond, niste mini cursuri de vanzari. La fostul loc de munca eram asistent vanzari. Clientii intrau in magazin avand deja o idee despre ce anume doresc sa cumpere sau nu. Ei bine, aici, trebuie sa-i conving sa ''intre in magazin'', este un job plin de povocari si satisfactii. Cu multumiri, Nicoleta Craiu”

“Imi place foarte mult blogul tau, il accesez destul de des si il recomand si celor care au nevoie de un sfat, de o idee in vanzari, poate chiar de un curs de vanzari. Gaseti tot felul de lucruri utile, in vanzare, doar printr-un simplu clik, fara sa platesti ceva, mai ales ca acum cam totul COSTA. Voi astepta cu drag in continuare informatii si noi lucruri pe blog... ci cine stie poate vreodata voi putea avea onoarea sa particip si eu la un training/curs de al tau. Raluca Lupascu, Business Sales Representative, Orange Store, Iasi”

“Lucrez doar de 3 ani in vanzari si consider ca, desi multe din tehnicile prezentate de tine sunt bine cunoscute sau “macar” de bun simt, “fineturile” prezente in exemplele tale sunt de aur. P.S. – sper sa iti gasesti timp si pentru un material orientat catre cautarea si abordarea vanzarilor pe proiecte. Va multumesc, Florin Cristea, Aquatic Division Manager, Augment SRL”

“Mircea, mi-a placut teribil metoda de abordare a unui managing director al unei mari companii. Indraznet! Constructia adresei de e-mail, mesajul inteligent, tactica adoptata. Magistral! Cartea este perfect targetata pe specificul romanesc, 100% grad de aplicabilitate, informatie extrem de bine organizata, sintetica, concludenta. Nici nu am senzatia ca parcurg un text pe monitorul impersonal. Parca purtam o discutie, fata in fata, la masa de lucru, parca as fi intr-un curs de vanzari. O discutie in care raspunsurile tale imi anticipeaza fiecare semn de intrebare. Exemple multiple, practica adevarata...! Aur curat! "Cum sa gasesti noi clienti" mi se pare cel mai interesant training la care am asistat pana acum. Iti multumesc pentru darul tau! Absolut de nepretuit! De fapt am impresia ca este UNICA in peisajul autohton de profil! Felicitari pentru o carte remarcabila! Le astept si pe cele ce vor veni! Le-am rezervat un "raft" special in biblioteca mea! :) Cu tot respectul, dar si cu drag, Catalina Dumitrascu, copywriter, Rentrop & Straton. PS. Sesiune de autografe, cand?”

“Sunt foarte interesante si usor aplicabile cam toate articolele pe care le-am citit. Cel mai important este ca atunci cand intru intr-un blocaj, articolele dvs. ma ajuta mai mult decat credeti si, pentru asta, va multumesc. Stoica Laura-Kinga, Reprezentant Comercial, Wurth Romania SRL”

“Doresc sa-ti multumesc pentru informatiile utile, punctuale si cu efect imediat. Imi sunt extrem de utile abordarile "la rece" si "la cald" din carte. Mi-au placut foarte mult si exemplele cu dialogurile foarte expresive. Felicitari! Claudiu Nemes“

“Am aflat de dvs. si de cartea dvs. dintr-un e-mail trimis de directorul nostru de vanzari care ne sfatuia sa citim cartile dvs. spunandu-ne ca sunt foarte interesante, foarte instructive, ca te determina sa privesti cu alti ochi abordarea clientului din fata ta. Da, intr-adevar pune in evidenta un mod de abordare profesionist si bine informat. Cu respect, Madalina Mihaila“

“Imi place cartea ta. Este extrem de lamuritoare, dar nu se pierde in divagatii aiurea. Se poate folosi cu eficienta maxima, concret, la subiect, pe capitole, pe articole, cum vrei: vreau sa aprofundez tehnicile de abordare, deschid acolo, cum obtin mai mult, deschid acolo. E bine structurata, detaliind si rezolvand multe din problemele domeniului vanzarilor. Valentin Negraia”

“Cel mai mult mi-a placut la cartea dvs. modul in care ati reusit sa transmiteti ca orice este posibil daca ai incredere in tine si daca pui in aplicare cateva tehnici. Trebuie sa recunosc ca aparent lucrurile pe care le spuneti par usoare, dar in momentul in care incepi drumul catre castigarea unei recomandari din partea clientilor tai iti poti analiza singur reusitele in acest domeniu. Va multumesc pentru sfaturile oferite! Gianina Toma, Bucuresti”

“Nu o sa va spun ca sunteti cel mai grozav sau cel mai tare, dar vreau sa va spun ca tot ce am citit mi-a fost de mare ajutor. Daca mai primesc si alte informatii o sa fiu foarte multumit, daca nu ganditi-va cat o sa fiti de multumit ca ati ajutat un incepator. Va multumesc si sper sa ajutati cat mai multi cu cursurile dvs. de vanzari. Cu toata stima, Coste Radu Bogdan”

“Activitatea mea presupune, printre altele, si inzestrarea consultantilor cu diferite tehnici ale vanzarii, iar astazi trebuie sa recunosc adesea ca tehnicile clasice nu mai functioneaza intotdeauna. Acesta este lucrul care m-a determinat sa caut pareri ale unor alti specialisti si solutii alternative de abordare a clientilor. Din punctul meu de vedere, cartea dvs. raspunde astfel unei necesitati obiective, deci este foarte folositoare. Acesta este motivul pentru care am grija sa discut constant cu consultantii din echipa mea tehnicile recomandate de dvs. Va multumesc si va doresc mult succes in tot ce intreprindeti! Letitia Birziche

“Citesc cu mare placere informatiile puse la dispozite de dvs., ma ajuta sa imi mai imbunatesc spiritul de vanzator. Referitor la carte mi-a placut pentru ca este “ancorata” in realitatile din Romania. Va multumesc ca faceti asta si ma astept sa o tineti tot asa. Cu stima, Ionel Constantin, Sales Representative, Tarmac Romania”

“Lucrez in domeniul vanzărilor si blogul tau este o sursa de inspiratie pentru mine, iar cartea ta este... cireasa de pe tort! Felicitari! Apreciez mult faptul ca este punctuala, practica, usor de aplicat si... GRATUITA! :-) Adrian Albu, Consultant independent in Alimentatie Sanatoasa si Stil de Viata Sanatos”

“A fost o mare placere sa descopar blogul tau “din intamplare”. De atunci ma tot intorc la el pentru ca regasesc de fiecare data articole scrise atat de firesc ca am impresia ca sunt in fata ta si asta inseamna un mare confort pentru mine. In plus, faptul ca aduci in articolele tale o multime de exemple din domenii diverse, ma transpune in tot felul de situatii de viata si asa invat foarte repede si... imi doresc sa particip la unul dintre cursurile tale. Iti multumesc pentru tot ceea ce impartasesti si daruiesti in acest blog, Zoia Zarnescu, Trainer BCR”

“Recunosc ca am gasit cartea dvs. din intamplare. Clientii pe care care trebuie sa-i gasesc si sa le vand serviciile sunt persoane in cautare de loc de munca. In acesta carte asemanatoare cu un curs de vanzari am descoperit moduri de abordare la care nu ma gandisem sau care nu credeam ca vor "merge" la specificul activitatii mele. Cu stima si ganduri bune, Ileana Popa, Ploiesti”

“Am citit cartea dvs. "Cum sa gasesti noi clienti" si am fost foarte multumit de toate detaliile despre relatiile cu clientii finali. Am studiat si alte carti si sincer va spun, ca dvs. dati exemple cat mai concrete si va puneti exact in pielea vanzatorului. Va multumesc frumos pentru toate datele furnizate si va doresc succes in continuare. Tudor Gerghel”

"Marea mea problema in activitatea pe care o desfasor o reprezinta obtinerea de referinte. Chiar si de la clienti multumiti si care au cumparat produsele financiare pe care le-am prezentat. Stiu si de ce nu primesc referinte: - nu stiu cum sa le cer (desi managerul meu imi da tot timpul indicatii despre asta); - cand vad fata de "zid" la o astfel de intrebare, imi cam dispare siguranta pe care am afisat-o pana atunci si o las mai moale, adica nu mai insist (deci nu fac parte din cei 10% de care ati mentionat in carte); - niciodata nu am cerut mai mult. Si imi tot doream sa gasesc "o formula minune" de abordare pentru referinte. Am gasit exemple in cartea dvs. si o sa le adaptez la activitatea mea. Si... o sa va tin la curent cu reusita mea! (Think positive!) Va multumesc, inca o data, pentru aceasta oportunitate pe care mi-ati furnizat-o prin intermediul acestei carti, practic un curs de vanzari. Cornelia Ghica, Consultant ING Asigurari de Viata, Rm.Valcea"

“In cartea “Cum sa vinzi cu succes” sunt redate cazuri concrete si exemple intalnite in viata de zi cu zi a oricarui vanzator. Nu am foarte multa experienta in domeniul vanzarilor (aproximativ 2 ani), incep sa inteleg principiile care stau la baza unei bune vanzari, mai am mult de invatat, de fapt cu totii avem de invatat pe zi ce trece si acesta este motivul pentru am sa continuu sa citesc articolele tale cu placere. Cu stima, Dr. Ignat Valeriu”

"Am auzit de dvs. de la o colega, careia i-am multumit pentru recomandare si am citit cartea “Cum sa gasesti noi clienti”. Multe lucruri le-am aplicat fara sa-mi dau seama, altele am avut norocul sa le invat din carti recomandate si le-am aplicat, iar altora nu le-am dat atentia cuvenita. Va felicit pentru initiativa de a furniza o baza (de pornire sau verificare) pentru noi cei ce "traim in vanzari" prin impartasirea experientei acumulate." Ciprian-Florin Hategan, Reprezentant comercial, Esox Informatica

"Am citit cartea pe care am primit-o si am obtinut cateva informatii foarte utile pentru viitor. Undeva la inceput pomenesti ca agentul de vanzari va trebui sa discute cu mentorul sau. Din pacate eu nu am asa ceva si nu sunt putine situatiile in care as avea nevoie de un sfat de la o persoana competenta si de incredere - “mentor” . Oricum, vreau sa iti multumesc pentru sfaturile primite din cartea ta. Cu stima, Florin Codreanu"

“In primul rand as vrea sa va multumesc pentru faptul ca v-ati gandit sa ajutati in acest fel persoane ca mine, de exemplu, care habar nu au cum trebuie sa procedeze pentru a avea succes in vanzari. Tot ce am citit pana acum mi se pare extrem de interesant si de folositor si sunt convinsa ca o sa-mi fie de mare ajutor. Consider ca recomandarile si tehnicile dvs. au la baza respect si apreciere fata de noi insine in primul rand si apoi fata de posibilul client, ceea ce ma face sa le aplic cu incredere! Cu stima, Ruxandra Apostol, reprezentant LR Health@Beauty Systems”

“Articolele dvs. creaza dependenta! Sunt binevenite intr-un mediu de vanzari alterat cum este cel din Romania. Mi se pare interesant sa existe o comunitate care sa aiba ca subiect vanzarile. Tot ce exista in Romania se bazeaza mai mult pe “dezbina si condu”. Cu deosebita stima, ing. Sabian Ionescu, Area Sales Manager”

“Pot sa spun ca ceea ce scrieti ma ajuta foarte mult in ceea ce fac. In momentul de fata sunt director de vanzari la o firma din Oradea care se ocupa cu vanzarea si montarea sistemelor de incalzire cu panouri solare. Aici, in prima faza, am fost reprezentant de vanzari dar mi s-a acordat MULTA incredere desi nu aveam experienta necesara pentru postul de director vanzari. Pot sa spun ca imi prind foarte bine sfaturile si tehnicile expuse de dvs.!!! Cu stima, Vlad Kormos, Director Vanzari, PG SOLAR SYSTEMS”

"Daca ar fi sa iau in calcul si perioada studentiei cand am activat in domeniul vanzarilor, atunci pot spune ca lucrez in acest domeniu de min. 15 ani. Rar mi-a fost dat sa citesc articole atat de bune ca ale dvs, foarte concrete si pline de solutii la intrebari fara sfarsit. Promit sa revin pe site-ul dvs. si de fiecare data cand am sa folosesc sfaturi care sa ma inspire, sa va scriu. Am urmat si un curs de NLP si tare ma bate gandul sa imi incerc sansele in domeniul coaching-ului pe probleme de vanzari, management si eficienta. Cine stie, poate nu intamplator am dat de dvs. Mult succes si felicitari pentru tot ceea ce faceti! Cu multa consideratie, Rodica Cormos. P.S. Atata timp cat exista excelenta in serviciile pe care vrei sa le vinzi si respect fata de nevoile clientului, aproape ca nici nu simti ca faci o vanzare, nu-i asa? Pana la urma eu cred ca asta este cheia succesului, dorinta permanenta de autodepasire, dar nu fata de propria persoana, ci fata de ceilalti care au nevoie de tine. Sa fii un bun consilier si nu un bun vanzator, si atunci automat vei deveni un bun vanzator."