20 May 2008

Care sunt caracteristicile unui excelent agent de vanzari

Fiecare situatie in care are loc o vanzare este unica. Ea este influentata de produsele sau serviciile care sunt vandute, de conditiile de vanzare, de caracteristicile cumparatorului si de cele ale vanzatorului. Acesta din urma trebuie sa reactioneze diferit de fiecare data cand se intalneste cu un potential client, sa-si adapteze metodele fata de cerintele situatiei in care doreste sa incheie o vanzare.

Indiferent daca agentul de vanzari cauta noi clienti sau intretine relatiile cu vechii clienti, de fiecare data se poate intampla ca, pentru a duce la bun sfarsit o vanzare, sa fie nevoit sa-si puna in valoare alte calitati. O data va trebui sa dea dovada de sarm, alta data de intuitie, alta data de flexibilitate. De aceea, agentul de vanzari trebuie sa detina multe calitati, multe aptitudini pe care sa stie sa le puna in valoare, iar daca nu le are, trebuie sa le dobandeasca.

Problemele pe care evaluarea personalitatii si a trasaturilor psihologice necesare unui agent de vanzari le ridica sunt complexe si inca nu s-a reusit o descriere a „agentului de vanzari ideal“. Prin urmare, este foarte greu de gasit o concordanta perfecta intre particularitat ile activitatii de vanzare si personalitatea celor care activeaza in acest domeniu.

De aceea vom analiza trasaturile esentiale ale unui agent de vanzari de succes si vom arata, prin exemple (exemplele le gasiti doar in lucrarea originala pe care o puteti achizitiona de aici), cum contribuie ele la derularea cu succes a activitatii de vanzare.

Inteligenta

Inteligenta ofera celui care a fost inzestrat cu ea capacitatea de a intelege repede si bine o problema, de a sesiza ceea ce este esential la ea si de a gasi rezolvarea ei pe baza experientei acumulate anterior.

Fara doar si poate, inteligenta este cea mai importanta din calitatile pe care trebuie sa le posede un agent de vanzari. Un agent de vanzari inteligent va reusi sa iasa din orice situatie dificila in care, mai devreme sau mai tarziu, va fi pus intr-o discutie cu un potential client. El va sti sa aleaga intotdeauna calea prin care poate evita un potential conflict, care ar avea urmari negative asupra activitatii sale si asupra imaginii organizatiei pe care o reprezinta.

O persoana inteligenta va reusi sa invete intr-un timp scurt caracteristicile produselor sau serviciilor pe care va urma sa le vanda. Va scoate in evidenta aceste caracteristici si le va prezenta intr-un mod unic, conceput de el insusi. Va intelege mult mai usor care sunt strategiile comerciale, formele de organizare, politicile de preturi si metodele de promovare atat ale firmei dumneavoastra, cat si ale firmelorconcurente.

Un agent de vanzari inteligent va putea sa inteleaga rezultatele activitat ii de marketing din firma dumneavoastra si sa le adapteze la fiecare client si la fiecare situatie cu care se confrunta.

Sociabilitatea

Sociabilitatea reprezinta pentru agentul de vanzari o calitate esentiala, deoarece el poate cunoaste in fiecare zi alte persoane. Daca nu va fi o persoana sociabila, careia ii place sa comunice, sa interactioneze cu semenii sai, ii va fi foarte greu sa convinga potentialii clienti.

In timpul unei intrevederi, discutia se poate abate de la subiectul principal, si anume produsul sau serviciul ce se doreste a fi vandut. Daca agentul nu va fi in stare sa intretina si o altfel de discutie, despre un alt subiect, relatia cu potentialul client va fi foarte rece si posibilitatea incheierii vanzarii se va reduce.

De asemenea, prezentarea unui produs trebuie sa fie interactiva. Agentul trebuie sa puna intrebari, sa asculte raspunsurile potentialului client, sa formuleze concluzii, prin care in final sa convinga. In cazul in care intalnirea va decurge asa, agentul de vanzari, chiar daca nu va finaliza cu vanzarea, va reusi sa afle informatii despre potentialul client, pe care le poate folosi in viitor.

Autocontrolul

Ideal este pentru orice om sa poata detine controlul total asupra mintii sale si asupra sentimentelor sale. Un agent de vanzari nu are timp sa indrepte lucrurile si nu isi poate permite sa greseasca. Orice greseala, orice slabiciune poate fi sanctionata de potentialul client. Agentul de vanzari trebuie sa stie intotdeauna ce are de facut, nu trebuie sa actioneze din impuls in nici un moment.

Autocontrolul este una dintre calitatile care pot fi amplificate odata cu cresterea experientei. Este normal sa ne pierdem cumpatul atunci cand suntem pusi intr-o ipostaza inedita, in care nu stim cum sa reactionam. De asemenea, este logic ca atunci cand ne aflam intr-o situatie similara uneia prin care am mai trecut sa reusim sa ne pastram calmul.

Este foarte important pentru agentul de vanzari sa-si stapaneasca sentimentele, deoarece numai astfel va putea emite pretentia de a pune stapanire si pe sentimentele potentialului client.

Increderea in sine si optimismul

Increderea in sine ii confera agentului de vanzari capacitatea de autosugestie. Increderea in fortele proprii reprezinta o modalitate de a determina gandirea sa ajute la atingerea obiectivelor dorite. Aceasta calitate stimuleaza gandirea pozitiva si motiveaza agentul de vanzari. Daca va gandi pozitiv, agentul de vanzari va privi cu incredere viitorul sau si va trece foarte usor peste esecuri, deoarece „totul va fi bine“. Prin modul sau de a privi lucrurile, ii va fi mult mai simplu sa intretina atentia audientei, iar prezentarile sale isi vor atinge obiectivul intr-un procent ridicat.

Chiar daca succesul nu va fi garantat, cu siguranta ca in viitor clientului ii va face placere sa asculte si alte propuneri ale agentului de vanzari, de fiecare data cand acesta il va solicita.

La inceputul activitatii in domeniul vanzarilor sau in orice alt domeniu, increderea in sine ar putea fi scazuta, din cauza faptului ca multi oameni sunt reticenti la nou, la schimbare. Insa, dupa o perioada de timp mai scurta sau mai lunga, in functie de fiecare individ, increderea in puterea proprie de a reusi in acest domeniu va creste sau va scadea. Aportul cel mai important in acest sens il vor avea primele rezultate obtinute, pozitive sau negative. Cei mai multi dintre cei care incep aceasta activitate vor renunta in scurt timp, inainte de a fi convinsi pe deplin ca nu sunt facuti pentru vanzari.

In general, persoanele care au incredere in sine, persoanele optimiste, pot fi evaluate prin teste, insa mai greu este de evaluat daca ele sunt potrivite activitatii de agent de vanzari. In schimb, dintre persoanele care au o incredere scazuta in fortele proprii, cele pesimiste, vor reusi foarte putine in acest domeniu.

Adaptabilitatea si flexibilitatea

Pentru a avea succes, un agent de vanzari trebuie sa se adapteze continuu. Domeniul vanzarilor este un domeniu dinamic, in continua schimbare. Daca agentii de vanzari nu vor tine pasul cu schimbarea, vor fi nevoiti sa abandoneze.

Deasemenea, un agent de vanzari, pentru a avea succes, va trebui sa fie in stare sa vanda orice.

In plus, potentialii clienti pot activa in orice domeniu, pot fi mai mult sau mai putin culti, mai mult sau mai putin inteligenti, fac parte din medii diferite, au personalitat i diverse. Pe fiecare dintre acestia, agentul de vanzari trebuie sa-l evalueze si sa-l abordeze in cel mai potrivit mod.

Imaginatia

Imaginatia reprezinta o calitate fara de care unui agent de vanzari ii va fi foarte greu sa reuseasca. In general, oamenii inteligenti au si imaginatie. Imaginatia ii ofera posibilitatea agentului de vanzari sa anticipeze diversele situatii in care se va afla cu un potential client, bineinteles, pe baza cunostintelor dobandite in trecut.

Astfel, anticipand comportamentul potentialului client in diferitele faze ale vanzarii, va reusi sa-si construiasca un plan care sa-i ofere posibilitatea de a raspunde oricarei intrebari si oricarei obiectii.

Imaginatia este cu atat mai utila cu cat experienta este mai saraca. Fiecare agent de vanzari, de-a lungul carierei sale, este pus in situatii mai mult sau mai putin dificile, din care invata... Daca, dintr-un anumit motiv, va rata o vanzare, in viitor va fi pregatit sa elimine pe cat posibil acest motiv.

Imaginatia este cea care ii permite agentului de vanzari sa se puna in locul clientului,
sa-i inteleaga pe deplin nevoile si dorintele.

Entuziasmul

Un agent de vanzari care este lipsit de interes nu va avea nici o sansa sa reuseasca in acest domeniu. Entuziasmul reprezinta un sentiment puternic fata de o cauza sau un lucru. Un agent de vanzari entuziast va fi pasionat de activitatea pe care o desfasoara, va fi lipsit de teama sau indoiala cand va intalni un client, deoarece va fi aproape sigur in privinta reusitei sale.

O persoana entuziasta va fi devotata cauzei sale, prin urmare va face orice cu placere, va avea o forta interioara care va fi molipsitoare pentru cel cu care va dialoga. Asadar, inarmat cu o atitudine pozitiva, un agent de vanzari va reusi sa incheie mai multe vanzari si sa treaca mult
mai usor peste esecuri.

La fel de molipsitoare este insa si lipsa de interes, atitudinea negativa de a privi lucrurile.

Perseverenta

Intrucat circa 90% din totalul vanzarilor nu se incheie la prima intalnire, revenirea la potentialii clienti este obligatorie. Agentul de vanzari trebuie sa inteleaga faptul ca daca aude un NU, deja are un semn ca potentialul cumparator este interesat de produsul sau serviciul sau. De la un NU poate porni o discutie in care agentul sa-si prezinte produsul sau serviciul si sa-l convinga pe potentialul client.

Deasemenea, agentul trebuie sa revina intotdeauna la potentialul client. Cei mai multi oameni sunt reticenti sa cumpere de la agentii de vanzari. Ei traiesc cu impresia ca acestia vor sa-i pacaleasca.

De aceea, la inceput vor spune nu, insa daca agentul de vanzari nu va abandona, va pune intrebari, va continua discutia, oamenii se vor deschide si ii vor acorda timpul necesar expunerii prezentarii sale.

Initiativa

Fara doar si poate, orice agent de vanzari este instruit in legatura cu modul in care sa-si prezinte marfa si modul in care sa abordeze clientii. Insa instruirea lui se face la modul general, nu apelandu-se neaparat la cazuri particulare.

Insusindu-si aceste principii generale, agentul de vanzari trebuie sa-si defineasca singur modul in care va actiona. Va trebui sa-si foloseasca inteligenta si imaginatia pentru a identifica multiplele situatii in care va putea fi surprins in timpul unei vanzari si apoi, in functie de cum va aprecia fiecare situatie, isi va face un plan.

Pentru a pune in aplicare planul, va trebui sa preia initiativa. El nu va avea posibilitatea sa se sfatuiasca cu seful sau dupa abordarea potentialului client. El trebuie sa stie intotdeauna ce are de facut.

Ajuns in fata clientului, daca ii va lipsi spiritul de initiativa, nu va fi in stare sa aleaga momentul cel mai potrivit incheierii vanzarii si nu va putea negocia conditiile de vanzare. Isi va face prezentarea asa cum trebuie, insa momentul incheierii vanzarii va fi ales de potentialul client, daca va cumpara.

In plus, conditiile de vanzare rezultate in urma negocierii vor fi cele mai favorabile pentru client, deoarece agentul nu va putea sa-l infrunte pe client, acesta conducand discutia.

Sinceritatea

Desigur ca si persoanele nesincere pot reusi in activitatea de agent de vanzari, insa sinceritatea este necesara pentru a intretine relatiile cu clientii proprii. De obicei, agentii de vanzari care-si mint clientii nu se vor mai intoarce niciodata la acestia. Pur si simplu ii pacalesc pentru a incheia o singura vanzare si apoi au plecat, nemaifiind de gasit. Acestia, dupa parerea multora, sunt mai mult escroci decat agenti de vanzari.

Un adevarat agent de vanzari trebuie sa multumeasca pe deplin clientul si sa gandeasca in perspectiva. Un client multumit va putea fi abordat si alta data si, in plus, le poate vorbi si cunoscutilor despre achizitiile sale. Asadar, castigurile sunt mult mai mari pentru agentul de vanzari sincer. Poate ca, pe termen scurt, va vinde mai putin, insa oricand se va putea intoarce la clientii sai pentru a le prezenta alte produse.

In plus, un agent de vanzari mincinos, nu isi va minti doar clientii, el va minti pe toata lumea, pe superiorii sai, pe cei din familia lui, chiar si pe el.

Fragment din carte electronica „Atingeti excelenta in vanzari”, autori Octavian Mandache si Florin Campeanu, aparuta la editura Rentrop & Straton. Daca doriti sa aflati mai multe detalii despre aceasta lucrare si/sau sa intrati in posesia ei, click aici!

No comments:

Post a Comment


Cele mai citite articole de pe blog

Marturii despre acest blog si despre cartea "Cum sa gasesti noi clienti"


"Mircea, te felicit pentru modul explicit in care ai redactat ""prima ta carte"": „Cum să găseşti noi clienţi“ si iti multumesc pentru modalitatea pe care ai ales-o de a ne pune la dispozitie gratuit tips & tricks pe care un novice intr-ale vanzarilor le poate identifica citindu-le cu efecte mult indulcite fata de cazul in care ar lua contact cu ele direct in dialogul cu potentiali clienti. Iti urez succes, Mircea, in dezvoltarea proiectelor si cursurilor de vanzari pe care le gindesti si astept cu nerabdare sa rasfoiesc continuarea naturala a primei tale carti: „Cum să câştigi rapid încrederea clienţilor“. Cu respect, Daniel Butnaru, Director Executiv, PROFESS TEAM SRL”


"Am citit cartea ta precum si toate aricolele de pe blog. Consider si acum ca, oricat de multe cred ca stiu, citind cartea ta si articolele tale ajung la concluzia ca sunt foarte multe de invatat… Oricum, am recomandat blogul tau multor colegi si prieteni, mai ales acelora care lucreaza in vanzari. Speram ca in viitor sa te putem invita la sediul nostru pentru un curs de vanzari (pentru unii este imperios necesar…). Cu respect, Georgian STEFANESCU, Director Proiect - Hidroizolatii Speciale - Firestone Buiding Products "

“Referitor la cartea "Cum sa gasesti noi clienti" pe care am printat-o, studiat-o din fila in fila, nu pot decat sa am aprecieri de calitate, bune idei practice, pe intelesul oricarei persoane cu viziune si nu mai departe faptul ca se pliaza perfect pe aceasta perioada de "criza". E aproape un curs de vanzari gratuit. Indiferent de persoana care o studiaza, indiferent de perioada de activare in domeniul marketingului, agent vanzari etc. acest document este mai mult decat necesar si util pentru piata romaneasca. La mai multe editii. Cu consideratie, Mircea Cazan, SC Tempo Regal SRL, firma de consultanta si scriere de proiecte structurale nerambursabile cu finantare europeana.”

“Ma aflu la inceput de drum in acest domeniu foarte dificil: vanzari. Am facut acest pas si pentru ca mereu am vrut sa imi tastez capacitatile in aceasta privinta. Mi se pare deosebit de dificil sa vinzi. Orice. Si cred ca, si din acest punct de vedere, cine reuseste poate fi considerat fara echivoc un om de succes. Faptul ca am citit cartea dvs. (pe nerasuflate) m-a facut sa imi structurez cu mai multa claritate metode si tehnici de vanzare eficiente pe care si eu le inchipuisem sau gandisem, dar fara a avea o abordare clara a acestor probleme. Asa ca tin sa va multumesc pentru experienta oferita, pentru cursul dvs. gratuit de vanzari, iar faptul ca reusesc sa aplic metodele citite imi da curaj sa sper ca evolutia mea va fi una pozitiva. Va urez mult succes in continuare! Adriana Padeanu”

"Un simplu multumesc pentru sfaturile oferite in cartea dumneavoastra. Sincer am facut ceea ce nu am mai facut de mult AM SUBLINIAT pasaje intregi din carte pentru a regasi informatiile cat mai usor. Intentionez sa-mi deschid o mica afacere care se adreseaza direct persoanelor fizice si aveam mare nevoie de indrumare, de un curs de vanzari. Inca o data va multumesc pentru ceea ce faceti. Simona Stanila"

"Ma numesc Vanea Aniko. Lucrez in vanzari de cca 15 ani. Deosebit de folositoare "cartea". Mi-a facut placere sa o citesc. Scurt, concis la subiect. Idei realiste si ok. Multumesc si cat mai multe satisfactii! Cu stima, Vanea Aniko"

“Este bine venit un blog ca al tau pentru oamenii din vanzari sau pentru cei ce vor sa devina. Eu lucrez in vanzari de 10 ani, dar periodic caut pe internet articole despre arta de a vinde si asa am gasit si blogul tau. Odata cu trecerea anilor de munca in vanzari am avut perioade in care ma credeam cel mai bun si asa uitam deseori de pasii vanzarii crezand ca relatia cu clientul imi rezolva toate problemele. E bine sa ne improspatam cunostintele periodic si sa mai participam la un curs de vanzari. Felicitari pentru initiativa ta si iti doresc mult succes in continuare! Ardeleanu Iulian, reprezentant vanzari”

“Am inceput sa va citesc in octombrie 2010, iar 2 saptamani mai tarziu am reusit sa obtin un job destul de bun si exact in domeniul in care mi-am dorit. Dvs. m-ati ajutat in proportie de 70% prin prezentarile pe blog a multor situatii cheie. In prezent totul merge bine, am reusit sa imi formez un anumit caracter indreptat spre captarea atentiei, castigarea increderii in special persoanelor straine. Sunt counter sales representative. Am reusit impreuna cu colegii sa construim o baza stabila de clienti si in continua crestere pe rent a car, avand in vedere ca am plecat de la 0 acum 3 luni si ne-am bazat doar pe clienti la liber. In continuare incercam sa castigam cateva proiecte pe clienti corporate si se pare ca ne apropiem de un succes mare. Multumesc pentru cursurile gratuite de vanzari de pe blog si pentru sfaturile utile care m-au ajutat si incurajat sa ajung bestseller. Cosmin Predeleanu, Counter Sales Representative, Eco Car Rental, Hertz Lease Fracizee, Henri Coanda Airport”

“Citind cartea dvs. m-am regasit in totalitate ca vanzator si regret ca dupa 11 ani de vanzari nu am avut ocazia la inceput sa am parte de un curs de vanzari structurat si concret asa cum am citit in cartea dvs. Insa si acum dupa atatia ani pot spune ca am redescoperit noi tehnici si ca mereu trebuie sa te perfectionezi in munca de vanzari. Cu stima, Georgian Anton”

“Imi place cartea dvs. deoarece sunt tehnici intr-adevar aplicabile in Romania, nu copiate din experienta de afara. Cu stima, Vasile Ilie”

“Mi-a placut cartea dvs. in primul rand pentru ca e foarte bine structurata si pe intelesul tuturor. Va citesc toate articolele, practic niste mici cursuri de vanzari. E tare faza si cu Google si chiar am folosit-o. A mers. Cu respect, Costel Olaru”

“Am gasit blog-ul dvs. din intamplare frunzarind pe internet, mi-a placut abordarea simpla si concisa, bibliografia recomandata si usurinta in exprimare de care de multe ori ati dat dovada. De aceea am recomandat numeroase articole echipei mele de vanzari si am incercat sa-i impulsionez sa foloseasca informatiile respective. Cu stima, Radu Andrei Ciobanescu, Coordonator Vanzari, BCR Banca pentru Locuinte”

“Am citit cateva articole scrise de dumneavoastra acum 2 luni. Pana atunci ma credeam cel mai tare in vanzari. Dupa ce m-am inscris pe site si m-am documentat mai bine si dupa ce am citit si cartea "Cum sa gasesti noi clienti", mi-am dat seama cat de mult ma inselasem in privinta carierei mele. Am facut parte din categoria majoritara a vanzatorilor mediocri. Va multumesc pentru cursurile dvs. de vanzari si pentru posibilitatea de a ma slefui in domeniul care-mi place. De abia acum invat arta vanzarii. Cu respect, Claudiu Dragan”

"Blogul tau l-am gasit pe linkedin. Am dat click si am inceput sa citesc. De la primele articole am gasit lucruri noi si asta ma face sa citesc in continuare restul articolelor. Ma ajuta in activitatea mea si sper ca in curand sa imi construiesc o cariera in domeniul acesta, aplicand sfaturi inclusiv de la tine. Ma bucur ca am gasit pe cineva care scrie si da sfaturi bune despre vanzari si in limba romana. Cartea inca nu am reusit sa o parcurg, dar sunt sigur ca e plina de sfaturi utile, la fel ca si blogul tau. Succes in continuare! Ovidiu Lechintan, Consultant Financiar (credite, refinantari, leasing, produse de economisire), Broker de Asigurari (RCA, Asigurari de Locuinta, Asigurari de Viata)"

“Ce mi-a placut cel mai mult? Ca informatiile sunt de mare valoare, ca sunt structurate pe teme (in acest fel poti reveni cu usurinta la ele, cand ai nevoie), ca dai exemple de pe teren (cum se spune). Multumesc pentru toate cursurile tale de vanzari online si pentru toata invatatura si experienta puse la dispozitie. Adriana Constantinescu”

“Am rasfoit ideile dvs. in momentul cel mai bun cu putinta: mi-am schimbat locul de munca, reprezentant vanzari la o firma de IT. Nu pot sa va spun cat de mult mi-au folosit indrumarile dvs., in fond, niste mini cursuri de vanzari. La fostul loc de munca eram asistent vanzari. Clientii intrau in magazin avand deja o idee despre ce anume doresc sa cumpere sau nu. Ei bine, aici, trebuie sa-i conving sa ''intre in magazin'', este un job plin de povocari si satisfactii. Cu multumiri, Nicoleta Craiu”

“Imi place foarte mult blogul tau, il accesez destul de des si il recomand si celor care au nevoie de un sfat, de o idee in vanzari, poate chiar de un curs de vanzari. Gaseti tot felul de lucruri utile, in vanzare, doar printr-un simplu clik, fara sa platesti ceva, mai ales ca acum cam totul COSTA. Voi astepta cu drag in continuare informatii si noi lucruri pe blog... ci cine stie poate vreodata voi putea avea onoarea sa particip si eu la un training/curs de al tau. Raluca Lupascu, Business Sales Representative, Orange Store, Iasi”

“Lucrez doar de 3 ani in vanzari si consider ca, desi multe din tehnicile prezentate de tine sunt bine cunoscute sau “macar” de bun simt, “fineturile” prezente in exemplele tale sunt de aur. P.S. – sper sa iti gasesti timp si pentru un material orientat catre cautarea si abordarea vanzarilor pe proiecte. Va multumesc, Florin Cristea, Aquatic Division Manager, Augment SRL”

“Mircea, mi-a placut teribil metoda de abordare a unui managing director al unei mari companii. Indraznet! Constructia adresei de e-mail, mesajul inteligent, tactica adoptata. Magistral! Cartea este perfect targetata pe specificul romanesc, 100% grad de aplicabilitate, informatie extrem de bine organizata, sintetica, concludenta. Nici nu am senzatia ca parcurg un text pe monitorul impersonal. Parca purtam o discutie, fata in fata, la masa de lucru, parca as fi intr-un curs de vanzari. O discutie in care raspunsurile tale imi anticipeaza fiecare semn de intrebare. Exemple multiple, practica adevarata...! Aur curat! "Cum sa gasesti noi clienti" mi se pare cel mai interesant training la care am asistat pana acum. Iti multumesc pentru darul tau! Absolut de nepretuit! De fapt am impresia ca este UNICA in peisajul autohton de profil! Felicitari pentru o carte remarcabila! Le astept si pe cele ce vor veni! Le-am rezervat un "raft" special in biblioteca mea! :) Cu tot respectul, dar si cu drag, Catalina Dumitrascu, copywriter, Rentrop & Straton. PS. Sesiune de autografe, cand?”

“Sunt foarte interesante si usor aplicabile cam toate articolele pe care le-am citit. Cel mai important este ca atunci cand intru intr-un blocaj, articolele dvs. ma ajuta mai mult decat credeti si, pentru asta, va multumesc. Stoica Laura-Kinga, Reprezentant Comercial, Wurth Romania SRL”

“Doresc sa-ti multumesc pentru informatiile utile, punctuale si cu efect imediat. Imi sunt extrem de utile abordarile "la rece" si "la cald" din carte. Mi-au placut foarte mult si exemplele cu dialogurile foarte expresive. Felicitari! Claudiu Nemes“

“Am aflat de dvs. si de cartea dvs. dintr-un e-mail trimis de directorul nostru de vanzari care ne sfatuia sa citim cartile dvs. spunandu-ne ca sunt foarte interesante, foarte instructive, ca te determina sa privesti cu alti ochi abordarea clientului din fata ta. Da, intr-adevar pune in evidenta un mod de abordare profesionist si bine informat. Cu respect, Madalina Mihaila“

“Imi place cartea ta. Este extrem de lamuritoare, dar nu se pierde in divagatii aiurea. Se poate folosi cu eficienta maxima, concret, la subiect, pe capitole, pe articole, cum vrei: vreau sa aprofundez tehnicile de abordare, deschid acolo, cum obtin mai mult, deschid acolo. E bine structurata, detaliind si rezolvand multe din problemele domeniului vanzarilor. Valentin Negraia”

“Cel mai mult mi-a placut la cartea dvs. modul in care ati reusit sa transmiteti ca orice este posibil daca ai incredere in tine si daca pui in aplicare cateva tehnici. Trebuie sa recunosc ca aparent lucrurile pe care le spuneti par usoare, dar in momentul in care incepi drumul catre castigarea unei recomandari din partea clientilor tai iti poti analiza singur reusitele in acest domeniu. Va multumesc pentru sfaturile oferite! Gianina Toma, Bucuresti”

“Nu o sa va spun ca sunteti cel mai grozav sau cel mai tare, dar vreau sa va spun ca tot ce am citit mi-a fost de mare ajutor. Daca mai primesc si alte informatii o sa fiu foarte multumit, daca nu ganditi-va cat o sa fiti de multumit ca ati ajutat un incepator. Va multumesc si sper sa ajutati cat mai multi cu cursurile dvs. de vanzari. Cu toata stima, Coste Radu Bogdan”

“Activitatea mea presupune, printre altele, si inzestrarea consultantilor cu diferite tehnici ale vanzarii, iar astazi trebuie sa recunosc adesea ca tehnicile clasice nu mai functioneaza intotdeauna. Acesta este lucrul care m-a determinat sa caut pareri ale unor alti specialisti si solutii alternative de abordare a clientilor. Din punctul meu de vedere, cartea dvs. raspunde astfel unei necesitati obiective, deci este foarte folositoare. Acesta este motivul pentru care am grija sa discut constant cu consultantii din echipa mea tehnicile recomandate de dvs. Va multumesc si va doresc mult succes in tot ce intreprindeti! Letitia Birziche

“Citesc cu mare placere informatiile puse la dispozite de dvs., ma ajuta sa imi mai imbunatesc spiritul de vanzator. Referitor la carte mi-a placut pentru ca este “ancorata” in realitatile din Romania. Va multumesc ca faceti asta si ma astept sa o tineti tot asa. Cu stima, Ionel Constantin, Sales Representative, Tarmac Romania”

“Lucrez in domeniul vanzărilor si blogul tau este o sursa de inspiratie pentru mine, iar cartea ta este... cireasa de pe tort! Felicitari! Apreciez mult faptul ca este punctuala, practica, usor de aplicat si... GRATUITA! :-) Adrian Albu, Consultant independent in Alimentatie Sanatoasa si Stil de Viata Sanatos”

“A fost o mare placere sa descopar blogul tau “din intamplare”. De atunci ma tot intorc la el pentru ca regasesc de fiecare data articole scrise atat de firesc ca am impresia ca sunt in fata ta si asta inseamna un mare confort pentru mine. In plus, faptul ca aduci in articolele tale o multime de exemple din domenii diverse, ma transpune in tot felul de situatii de viata si asa invat foarte repede si... imi doresc sa particip la unul dintre cursurile tale. Iti multumesc pentru tot ceea ce impartasesti si daruiesti in acest blog, Zoia Zarnescu, Trainer BCR”

“Recunosc ca am gasit cartea dvs. din intamplare. Clientii pe care care trebuie sa-i gasesc si sa le vand serviciile sunt persoane in cautare de loc de munca. In acesta carte asemanatoare cu un curs de vanzari am descoperit moduri de abordare la care nu ma gandisem sau care nu credeam ca vor "merge" la specificul activitatii mele. Cu stima si ganduri bune, Ileana Popa, Ploiesti”

“Am citit cartea dvs. "Cum sa gasesti noi clienti" si am fost foarte multumit de toate detaliile despre relatiile cu clientii finali. Am studiat si alte carti si sincer va spun, ca dvs. dati exemple cat mai concrete si va puneti exact in pielea vanzatorului. Va multumesc frumos pentru toate datele furnizate si va doresc succes in continuare. Tudor Gerghel”

"Marea mea problema in activitatea pe care o desfasor o reprezinta obtinerea de referinte. Chiar si de la clienti multumiti si care au cumparat produsele financiare pe care le-am prezentat. Stiu si de ce nu primesc referinte: - nu stiu cum sa le cer (desi managerul meu imi da tot timpul indicatii despre asta); - cand vad fata de "zid" la o astfel de intrebare, imi cam dispare siguranta pe care am afisat-o pana atunci si o las mai moale, adica nu mai insist (deci nu fac parte din cei 10% de care ati mentionat in carte); - niciodata nu am cerut mai mult. Si imi tot doream sa gasesc "o formula minune" de abordare pentru referinte. Am gasit exemple in cartea dvs. si o sa le adaptez la activitatea mea. Si... o sa va tin la curent cu reusita mea! (Think positive!) Va multumesc, inca o data, pentru aceasta oportunitate pe care mi-ati furnizat-o prin intermediul acestei carti, practic un curs de vanzari. Cornelia Ghica, Consultant ING Asigurari de Viata, Rm.Valcea"

“In cartea “Cum sa vinzi cu succes” sunt redate cazuri concrete si exemple intalnite in viata de zi cu zi a oricarui vanzator. Nu am foarte multa experienta in domeniul vanzarilor (aproximativ 2 ani), incep sa inteleg principiile care stau la baza unei bune vanzari, mai am mult de invatat, de fapt cu totii avem de invatat pe zi ce trece si acesta este motivul pentru am sa continuu sa citesc articolele tale cu placere. Cu stima, Dr. Ignat Valeriu”

"Am auzit de dvs. de la o colega, careia i-am multumit pentru recomandare si am citit cartea “Cum sa gasesti noi clienti”. Multe lucruri le-am aplicat fara sa-mi dau seama, altele am avut norocul sa le invat din carti recomandate si le-am aplicat, iar altora nu le-am dat atentia cuvenita. Va felicit pentru initiativa de a furniza o baza (de pornire sau verificare) pentru noi cei ce "traim in vanzari" prin impartasirea experientei acumulate." Ciprian-Florin Hategan, Reprezentant comercial, Esox Informatica

"Am citit cartea pe care am primit-o si am obtinut cateva informatii foarte utile pentru viitor. Undeva la inceput pomenesti ca agentul de vanzari va trebui sa discute cu mentorul sau. Din pacate eu nu am asa ceva si nu sunt putine situatiile in care as avea nevoie de un sfat de la o persoana competenta si de incredere - “mentor” . Oricum, vreau sa iti multumesc pentru sfaturile primite din cartea ta. Cu stima, Florin Codreanu"

“In primul rand as vrea sa va multumesc pentru faptul ca v-ati gandit sa ajutati in acest fel persoane ca mine, de exemplu, care habar nu au cum trebuie sa procedeze pentru a avea succes in vanzari. Tot ce am citit pana acum mi se pare extrem de interesant si de folositor si sunt convinsa ca o sa-mi fie de mare ajutor. Consider ca recomandarile si tehnicile dvs. au la baza respect si apreciere fata de noi insine in primul rand si apoi fata de posibilul client, ceea ce ma face sa le aplic cu incredere! Cu stima, Ruxandra Apostol, reprezentant LR Health@Beauty Systems”

“Articolele dvs. creaza dependenta! Sunt binevenite intr-un mediu de vanzari alterat cum este cel din Romania. Mi se pare interesant sa existe o comunitate care sa aiba ca subiect vanzarile. Tot ce exista in Romania se bazeaza mai mult pe “dezbina si condu”. Cu deosebita stima, ing. Sabian Ionescu, Area Sales Manager”

“Pot sa spun ca ceea ce scrieti ma ajuta foarte mult in ceea ce fac. In momentul de fata sunt director de vanzari la o firma din Oradea care se ocupa cu vanzarea si montarea sistemelor de incalzire cu panouri solare. Aici, in prima faza, am fost reprezentant de vanzari dar mi s-a acordat MULTA incredere desi nu aveam experienta necesara pentru postul de director vanzari. Pot sa spun ca imi prind foarte bine sfaturile si tehnicile expuse de dvs.!!! Cu stima, Vlad Kormos, Director Vanzari, PG SOLAR SYSTEMS”

"Daca ar fi sa iau in calcul si perioada studentiei cand am activat in domeniul vanzarilor, atunci pot spune ca lucrez in acest domeniu de min. 15 ani. Rar mi-a fost dat sa citesc articole atat de bune ca ale dvs, foarte concrete si pline de solutii la intrebari fara sfarsit. Promit sa revin pe site-ul dvs. si de fiecare data cand am sa folosesc sfaturi care sa ma inspire, sa va scriu. Am urmat si un curs de NLP si tare ma bate gandul sa imi incerc sansele in domeniul coaching-ului pe probleme de vanzari, management si eficienta. Cine stie, poate nu intamplator am dat de dvs. Mult succes si felicitari pentru tot ceea ce faceti! Cu multa consideratie, Rodica Cormos. P.S. Atata timp cat exista excelenta in serviciile pe care vrei sa le vinzi si respect fata de nevoile clientului, aproape ca nici nu simti ca faci o vanzare, nu-i asa? Pana la urma eu cred ca asta este cheia succesului, dorinta permanenta de autodepasire, dar nu fata de propria persoana, ci fata de ceilalti care au nevoie de tine. Sa fii un bun consilier si nu un bun vanzator, si atunci automat vei deveni un bun vanzator."